Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra,
kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli
szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop
működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő
kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. Jelen Ászf
hatálya Szolgáltató weblapjain ( www.aketzsivany.hu ) és aldomainjein
történő jogviszonyokra terjed ki.
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: TFG PRODUKCIÓS ÉS
REKLÁMIRODA ( Tóth Ferenc Gábor )
A szolgáltató székhelye (és egyben a
panaszügyintézés helye): 9500 Celldömölk , Akácfa u. 8.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe
vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus
levelezési címe: feco@aketzsivany.hu
Nyilvántartási száma : 15814437
Adószáma: 65472963-2-38
Telefonszáma:+36-20-391-2281
Adatvédelmi nyilvántartási száma:
NAIH-101491/2016.
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail
címe: ATW Internet Kft. , H-1138 Budapest, Esztergomi út 66. fsz. 1. ,
support@atw.co.hu
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen Szabályzatban nem
szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog
az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a
felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2016. nov. 3.
napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult
egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok
hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók
a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak
használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a
Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát
bármilyen módon olvassa, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek
ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult
a webshop tartalmának
megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden
jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő
tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon
megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus
tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása
nélkül.
3. VÁSÁRLÁS, SZEMÉLYES ADATOK
3.1. Felhasználó a weboldalon történő
vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési
tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2. Felhasználó a vásárlás során köteles
a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más
személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által
tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási
késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem
terheli.
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK
KÖRE
4.1. A megjelenített termékek kizárólag
online rendelhetők meg. A termékekre
vonatkozóan megjelenített árak forintban
értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a
házhoz szállítás díját.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen
feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A
termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban
megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül
bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról
és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden
gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel
a nyilvánvalóan téves, pl. a termék
közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0”
Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás
áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek
ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4.5. Hibás ár esetén feltűnő
értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit
egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának
kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak
megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát
kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem
beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt
megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5. RENDELÉS MENETE
5.1. Felhasználó regisztráció nélkül
megkezdi a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt
termék, termékek darabszámát beállítja, szükség esetén kiválasztja a termék
méretét.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a
kiválasztott termékeket. Ha folytatni szeretné a vásárlást a „Vásárlás
folytatása” gombra kattintva teheti ezt meg. Felhasználó bármikor megtekintheti
a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
5.4. Amennyiben a Felhasználó további
terméket szeretne a kosárba helyezni, kiválasztja a „Vásárlás folytatása”
gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni
kívánt termékek darabszámát, amelyeket azonnal módosítani is tud: átírja a
darabszámot, majd rákattint a mellette levő üres területre. Az egyes termékeket
az „Eltávolítás a kosárból” gombra kattintva tudják kivenni a kosárból.
5.5. Felhasználó a "Tovább"
gombra kattintva megadja a számlázásra és szállításra vonatkozó adatokat, majd
kiválasztja a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
5.5.1. Fizetési módok:
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a
megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra,
hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben
a megrendelt termék(ek) átvételekor. A készpénzkezelési díj összege 500 Ft.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt
termékek ellenértékét 3 napon belül köteles átutalni az alábbi bankszámlára:
12095003-01126614-00100002. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő
jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon
történő átvételére.
Készpénzzel : CSAK személyes átvétel
esetén ! Amennyiben a felhasználó a személyes átvételt választotta, úgy a
megjelölt helyszínen készpénzben is kifizetheti a terméket annak átvételekor.
5.5.2. A szállítási költségek az alábbiak
szerint alakulnak:
GLS futár : 1270 Ft (utánvét esetén +500
Ft)
5.5.3. A részletes fizetési és szállítási
információkat az alábbi oldalon közöljük:
www.rolika.hu/szallitasinfo
5.6. Felhasználó jelen ÁSZF elfogadásával,
illetve a megrendeléssel kifejezetten tudomásul veszi, hogy Szolgáltató
elektronikus számlát is kiállíthat a vásárlásról. Felhasználó beleegyezik, hogy
a számlán szereplő teljesítés dátumának Szolgáltató a csomag futárszolgálat
részére történő átadás napját jelöli meg.
5.7. Amennyiben a webshopban hiba vagy
hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a
korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal
tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer
megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél
elálljon a szerződéstől.
5.8. A fizetendő végösszeg, a megrendelés
összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és
termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv
felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos,
jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!
5.9. Az adatok megadását követően
Felhasználó elküldi a megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a
megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy
e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása:
Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud
lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés
elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó
megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő
elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem
érkezik meg, Felhasználó az
ajánlati kötöttség vagy szerződéses
kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor
tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor
az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét,
ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail
címet adott meg a vásárlás során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége
miatt nem tud üzenetet fogadni.
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS
TELJESÍTÉS
6.1. A megrendelések feldolgozása
nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt
időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a
munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor
tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a
visszaigazolástól számított 3-5 munkanapon belül, fizetési módtól függően. Ha
Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg,
Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn
belül, felszólítás hiányában legkésőbb a
megrendelésnek Szolgáltatóhoz való
megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti
teljesítésre.
6.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb
harminc napon belül visszatéríteni.
6.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget
az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló
okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató
fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben,
vagy teljes egészben. Részben
történő teljesítés kizárólag Felhasználóval
történő egyeztetést követően kerülhet sor!
7. ELÁLLÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon
belül indokolás
nélkül elállhat a szerződéstől,
visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult
Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva
álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a
terméket átveszi.
7.3. Felhasználó a szerződés megkötésének
napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási
jogát
7.4. A termék visszaküldésének költségét a
fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a
Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem
terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból
adódó anyagi kár megtérítését.
7.6. Nem illeti meg az elállási jog
Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja
az elállási jogát a. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében (pl. energiaitalok, étrend-kiegészítők stb.)
b. olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem
küldhető vissza (pl. energiaitalok, étrend-kiegészítők
stb.).
c. a nem tárgyi adathordozón nyújtott
digitális adattartalom (pl. Ebook) tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
7.8. Szolgáltató a termék
visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti
jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a
szállítási díjat is.
7.9. A visszatérítés során az eredeti
ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk,
kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag
Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.10. Felhasználó köteles az árukat
indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó
értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál
semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
7.11. Felhasználó akkor tartja be a
határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a
termék(eke)t.
7.12. A fogyasztó kizárólag a termék
visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta
e költség viselését.
7.13. A Szolgáltató nem köteles a
Felhasználó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató
által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód
választásából adódik.
7.14. Felhasználó kizárólag akkor vonható
felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől
eltérő kezelés miatt következett be.
7.15. A visszatérítést Szolgáltató
mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó
bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.16. Amennyiben Felhasználó élni szeretne
elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek
valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon.
Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük
figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő
jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként
való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy
futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
7.17. Felhasználónak kiemelten ügyelnie
kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű
használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék
visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott
bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási
költséggel együtt.
7.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt
érhető el: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
7.19. Az Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU számú irányelve itt érhető el:
http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:hu:PDF
7.20. Felhasználó egyéb panaszával is
megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
7.21. Az elállási jog nem illeti meg a
vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körében jár e.
8. JÓTÁLLÁS , SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a
Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást
vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti
Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét? Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van
kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon
belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs
egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől
számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani,
hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén
Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.8. Milyen esetben minősül a termék
hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg
a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem
rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti
Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a
termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az
ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék
hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell
bizonyítania.
8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása
szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba
miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
8.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
8.13. Felhasználót milyen jogok és milyen
határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási
határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
8.14. Mikor mentesül a vállalkozás a
jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége
alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a
teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.15. Szolgáltató nem tartozik
jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó,
továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély
átszállása utáni hibás vagy gondatlan
kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem
rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó
hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés
megkötésének bizonyítása ( számlával, vagy akár csak nyugtával ).
9.3. A szavatossági kötelezettség
teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála
bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles
felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul,
igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó
szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor
nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon
belül, igazolható módon köteles
értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az
annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell
arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül
elvégezze
10. VEGYES RENDELKEZÉSEK
10.1. Szolgáltató kötelezettsége
teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes
magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes
magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része
érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó
részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat
alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem
tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás
csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy
a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely
lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy
a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás
ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
11. PANASZKEZELÉS RENDJE
11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi
megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett
teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a
szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti
telefonon, e-mail címen, vagy
levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt
azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz
kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,
a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30
napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját
megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát
öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatja.
11.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának
elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
11.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita
rendezése érdekében igénybe nem veszi a békéltető testületi eljárást.
11.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
11.7. Vagy területi szerveihez:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi
Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Fogyasztóvédelmi Osztály vezetője: Dr.
Bobál Pál
Fogyasztói Kapcsolatok Osztály vezetője:
Selmeczi Zsuzsanna
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36-1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
területi szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
11.8. Panasza esetén lehetősége van az
alábbi békéltető testülethez fordulni:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2.
em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
A magyarországi békéltető testületek
listáját itt találja:
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
11.9. A békéltető testület hatáskörébe
tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető
testület feladata, hogy megkísérelje
a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a felek között,
ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.10. Online adásvételi vagy online
szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén
az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő
békéltető testület illetékes.
11.11. Szolgáltatót a békéltető testületi
eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a
válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben
a vállalkozás székhelye vagy
telephelye nem a területileg illetékes
békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a
vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő
írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
12. SZERZŐI JOGOK
12.1. Miután a rolika.hu, mint weboldal
szerzői jogi műnek minősül, tilos a rolika.hu weboldalon megjelenő tartalmak
vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz
történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.2. A rolika.hu weboldalról és
annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is
csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden
jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett
másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a rolika.hu weboldal
tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a
felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése;
bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a rolika.hu weboldalon vagy azok
bármely része módosítható vagy indexelhető.
12.5. A rolika.hu név szerzői jogi
védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató
írásos hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a
felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti
meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve szavanként bruttó
20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és
ennek tudatában böngészi az
oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén
Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a
jogsértő felhasználóra hárítja.
13. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója
elérhető a következő oldalon:
www.aketzsivany.hu/adatkezelesinfo
Celldömölk, 2018. március 13.